Wedstrijd

Hier train je voor, voor dit doel heb je alle andere fases gedaan. Nu is het moment om ervan te genieten, om te presteren wat je altijd wou.

mtbikecoach-wedstrijd

Het enige wat van tel is tijdens deze periode is rust. Je sterktes onderhouden en de wedstrijd(en) zelf rijden. Tijdens deze periode wil je door rust vooral genieten van al het geleverde werk. Je anaerobische vermogen zou hoog moeten blijven tijdens deze 2 à 3weken. Onderhoud je conditie door een aantal intensieve trainingen te doen. Nu is het zeker niet meer belangrijk om zeer lange duurtrainingen te doen.

De makkelijkste dag of een volledige rustdag zou twee dagen voor de wedstrijd moeten zijn. Tot 1week voor de wedstrijd zou je moeten gewerkt hebben aan je zwaktes, nu is het tijd om je sterktes onder de loep te nemen. Is klimmen je sterkte ga dan klimmen, is tempoduur je sterkte ga deze dan trainen zo’n 4-5dagen voor de wedstrijd. Maak je sterkste kanten zo sterk mogelijk tijdens de wedstrijd-periode.

Tot slot wil ik je voornamelijk succes wensen met je wedstrijd, je doel die je voor ogen had is nu aangebroken. Als je alle andere fases goed doorstaan heb zal je absoluut klaar zijn. Ben je ziek gevallen of een blessure gehad, ga dan niet in deze periode gaan compenseren. Op dat moment moet je voornamelijk rusten zodanig dat je sterk voor de dag komt op de dag dat jij wou. Geniet van de weg ernaartoe, maar zeker ook op de dag zelf.

Laurent Defevere
info@mtbikecoach.be
www.mtbikecoach.be

V4IEV_tn[1]

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailFacebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *